het is al weer even geleden - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Michelle Janssen - WaarBenJij.nu het is al weer even geleden - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

het is al weer even geleden

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 September 2012 | Oeganda, Jinja

Het is al weer even geleden sinds mijn laatste post… maar ik heb nu wel heel veel te vertellen! Het begon natuurlijk allemaal vorige week dinsdag toen ik onze koe voor Arise and Shine ging kopen. Dat plan verliep iets anders dan verwacht, maar zoals mijn taxichaffeur Richard zei toen hij mij op kwam halen: Michelle, when things don’t go as you expect, always remember TIA (this is Africa).

toen we dinsdag onderweg waren voor koe Dina, hield de auto er mee op toen we net buiten jinja waren, helaas ging de rit dus niet verder. Woensdag ben ik met Renee en Maaike mee gegaan naar het straatjongeren project waar zij werken. Erg indrukwekkend om te zien… zoveel jongeren die op straat of ondere hele slechte omstandigheden leven. Veel zijn verslaafd aan drugs of het snuiven van pure kerosine, allemaal nog geen 15 jaar oud en de hele dag stoned . We begonnen om 9:00 u met het ochtendgebed dat bijna driekwartier duurde… voorgelezen uit de bijbel en ieder kreeg zijn eigen bijbel om de psalmen meet e lezen. Om 10:30 begonnen we met de streetwalk, wat letterlijk betekende dat we een rondje door de achterbuurt liepen om jongeren aan te spreken en te vragen waarom ze vandaag niet naar de CRO (Christian Rehabilitation Centre) waren gekomen en wanneer ze .

Na de lunch om 14:00 gingen de jongeren voetballen en ik begon aan poging 2 om koe Dina te kopen.. ik kreeg een half uurtje later echter telefoon date r vandaag helaas geen truck beschikbaar was om Dina te halen… dus om 14:30 liep ik weer naar huis. Echter de tijd begon te dringen, want zaterdag zou ik al vertrekken, dus donderdag poging 3… En ja hoor, donderdag lukte het dan eindelijk!!! Helaas was de prijs iets hoger dan verwacht voor een drachtige koe, namelijk 2,2 miljoen shilling, ongeveer € 700, ik kwam dus € 150 te kort. Maar gelukkig was daar catherina, een andere vrijwilliger, die ook wat geld bij elkaar verzameld had en dus de laatste € 150 kon betalen. Hiermee wordt zij de voorlopige eigenaar van het eerste kalf van Dina dat rond april geboren zal worden. Dina is groot, gezond, drachtig en geeft nu al bijna 18 liter melk per dag… op het terrain van Arise and Shine loopt ze nu vrij rond en wordt goed verzorgd door iedereen daar.

inmiddels is ook renee uit Nederland gearriveerd en samen hebbeen we vrijdag e kinderen meegenomen om te gaan paardrijden. In het total hadden we 13 kinderen maar liefst 8 hebben ook echt paardgereden… de rest vond het toch allemaal iets te eng. Maar wat was het ongelooflijk mooi om de gezichten van de kindjes te zien… zo ontzettend blij en trots waren ze!!! Maar toen kwam zaterdag het afscheid van de kindjes, want om 11uur kwamen Alli en Laura mij ophalen bij het babieshome om te vertrekken voor ons grote avontuur… Ik vond het toch wel erg zwaar om gedag te zeggen tegen al deze lieve kindjes met wie ik graag nog heeeeel veel tijd had doorgebracht..

maar inmiddels ligt ook ons grote avontuur al weer achter ons, want het is nu donderdag en afgelopen zaterdag zijn we vertrokken. Tijdens onze trip hadden we geen bereik met de telefoon, geen internet en vooral geen tijd.. dus ik ga meteen mijn volgende post schrijven over de afgelopen paar dagen…. Dat wordt dan meteen mijn laatste, want zaterdag dan vlieg ik (helaas) al weer naar huis. Wat was ik graag nog veeeeeel langer gebleven.

xxxxxx

  • 28 September 2012 - 09:15

    Josefien En Paps:

    Hoi meissie,
    wat heb jij al veel meegemaakt daar in die paar weken. We hopen dat je nog een paar leuke dagen hebt en nog kunt genieten van al die goede en leuke dingen die je daar doet. Geef de kindjes ook een dikke knuffel van ons en aai Dina ook goed over de bol. TIO (je weet nu wat dat betekent) en dikke kus en knuffel van ons en kom gezond naar huis. Groetjes Josefien en paps. xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 9613

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 30 September 2012

It's time for Africa

Landen bezocht: