time flys when you're having fun... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Michelle Janssen - WaarBenJij.nu time flys when you're having fun... - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

time flys when you're having fun...

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 September 2012 | Oeganda, Jinja

Het is hier nu zondagochtend 9:00… Ik heb een rustig weekend achter de rug voor de verandering! Nou ja rustig, het is maar net hoe je het bekijkt haha. Gister ben ik wezen raften op de nijl en voor de rafters onder ons, het was een rate 5! Gek… 2x total over de kop geslagen met de raft en 1x gelanceerd. Maar het was super! En vanmiddag paardrijden… Een sportief weekendje dus! Mag ook wel, want ik eet hier 2x per dag warm eten en gelukkig hebben we hier geen grote spiegels :).

Ik ben hier nu iets langer dan een week, maar het voelt echt als een maand. Ik heb al zoveel gedaan en zoveel meegemaakt! Afgelopen week ben ik overdag vooral bezig geweest in het weeshuis en rond een uur of 4 ga ik dan meestal even de stad in en om 7uur eten we gezamenlijk in ons huis. Samen met Alli heb ik me ‘s avonds vooral vermaakt met Ugly Betty op de computer.

Het werk in het weeshuis is echt fantastisch. Het is alleen niet makkelijk om voor 30 kinderen te zorgen. Voedsel en kleding voor zoveel kinderen is echt een uitdaging als je moet rondkomen van weinig geld. Sommige kinderen zijn niet echt wees, maar de ouders of de ouder is niet in staat om voor het kind het te zorgen. Arise and Shine neemt dan zorg voor de eerste levensjaren over, met de bedoeling dat de kinderen rond de 5 jaar weer herenigd worden met de ouders.

Zo ook kleine Michelle, haar moeder heb ik vorige week ontmoet in ‘the village’ ofwel het dorp dat ook gelinkt is met Arise and Shine. Toen ik haar foto’s liet zien van kleine Michelle, was ze zo gelukkig en ik begreep dat ze kleine Michelle al maanden niet had gezien. Mijn plan voor morgen is dan ook om kleine Michelle mee te nemen naar het dorp. Dit betekent dat ik met een peuter een rit ga afleggen van 2uur in de taxi en 1uur achter op een motor… Ben benieuwd hoe dat zal gaan!!!

Verder heb ik ook een project gevonden voor het gesponsorde geld dat ik bij elkaar heb verzameld, maar daarover een aparte blog, want dat is ook een heel verhaal!! En dan zitten er nog wat ideen in mijn hoofd, die ik deze week verder wil bepraten en uitwerken..

Uganda zelf is echt een prachtig land, heel veel natuur en heel veel dieren. Het vervoer wat ik het meest gebruik zijn de boda boda’s, motors. Echter een kwartier achter op zo’n motor en je kunt gaan douchen, want het rode zand stuift je om de oren! Voor langere afstanden gebruiken we de taxibusjes, matoto’s of zoiets, €1,65 voor een rit van 2uur (zouden ze in Nederland ook moeten doen, dan zou ik misschien wat vaker het openbaar vervoer nemen).

Deze week heb ik dus nog vanalles op het programma staan. Maandag met kleine Michelle naar het dorp, dinsdag ga ik mijn sponsoractie uitvoeren (zie mijn volgende blog), woensdag ga ik met Maaike en Renee, 2 nederlandse meisjes uit mijn huis, een dag meelopen bij een straatkinderproject en donderdag en vrijdag nog in het weeshuis. Ik hoop jullie eind van de week weer een update te sturen van alles!

En dan gaan we nog een weekje genieten van al het moois hier in Uganda!!! Samen met Alli en een vriendin van Alli, Laura, gaan we eerst 2 dagen naar Hairy Lemon Island. Een idylisch eiland waar we heerlijk kunnen relaxen… puur natuur, geen stroom, alleen maar genieten van de rust. En de plannen voor daarna zijn om met zijn vieren (Alli, Laura, Renee en ik) een 3daagse trip te maken. We gaan een auto huren die voorzien is van een tent en alle nodige kampeerspullen (tent, kookstelletje enz) en dan gaan we kamperen in Murchison Falls natuurpark midden tussen de leeuwen, giraffen, buffels, nijlpaarden enz… Ik heb er nu al zin in!! (geen zorgen, er wordt vaker gekampeerd dus ik word niet opgegeten door een leeuw).

Volgens mij heb ik al weer genoeg gepraat, en ik heb hier ook nog genoeg te doen.. ik moet namelijk nog mijn ondergoed op de hand gaan wassen… de was wordt hier namelijk nog gewoon op de hand gedaan en mijn kleren worden gewassen door onze huishoudster Justine. Maar ik vind het toch een raar idee dat iemand mijn ondergoed op de hand staat te wassen… dus dat doe ik dan maar zelf haha. Ik ga nu nog even snel een stukje schrijven over mijn sponsorproject en dan ga ik genieten van mijn vrije zondag en vanmiddag lekker paardrijden!

Ik geniet hier volop en eind van de week zal ik weer een update plaatsen met de dingen die ik deze week weer ga meemaken!!! Heel veel liefs en kusjes van mij voor iedereen… xxxx

  • 16 September 2012 - 09:48

    Leonpaters:

    He buuf

    klinkt als een groot avontuur en geniet ervan !!

    Zorg goed voor je zelf en kom veilig terug !!


    Liefs de buuman

  • 16 September 2012 - 12:06

    Ingrid:

    Hoi Mies,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt allemaal erg spannend wat je doet daar en ook wat je nog gepland hebt. Je schrijft ook zo'n duidelijk verhaal dat je de plaatjes er zelf bij maakt.
    Heel veel plezier nog de resterende tijd, geniet ze!!!
    Liefs Ingrid XXX

  • 16 September 2012 - 15:21

    Josefien En Paps:

    Hoi meissie,
    dat klinkt allemaal prima, have fun en pas natuurlijk goed op, want we willen je weer veilig in Holland terug zien.
    Geniet en maak er nog leuke weken van.
    Dikke kus en een knuffel van ons,

    groetjes,
    Josefien en paps.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 September 2012 - 21:17

    Annemie:

    hoi Michelle
    heb je verslag gelezen en ben onder de indruk van wat je allemaal meemaakt.
    Ook het project koe vind ik een goed plan .
    Ik kon even niet reageren omdat ik even weg was.
    Wens je veel plezier voor de rest van je werkvantie.



    Groetjes mam xxxxxx

  • 21 September 2012 - 21:17

    Annemie:

    hoi Michelle
    heb je verslag gelezen en ben onder de indruk van wat je allemaal meemaakt.
    Ook het project koe vind ik een goed plan .
    Ik kon even niet reageren omdat ik even weg was.
    Wens je veel plezier voor de rest van je werkvantie.



    Groetjes mam xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 9605

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 30 September 2012

It's time for Africa

Landen bezocht: