mijn eerste dagen in jinja, oeganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Michelle Janssen - WaarBenJij.nu mijn eerste dagen in jinja, oeganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

mijn eerste dagen in jinja, oeganda

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 September 2012 | Oeganda, Jinja

Poging 3 om een berichtje achter te laten hier… mijn eerste poging was gisteravond in een internetcafe, maar na een kwartier was ik nog steeds niet ingelogd en viel de verbinding weg en daarmee ook mijn geduld. Vanmiddag poging 2 en na het typen van een heel verhaal, viel ook daar de verbinding weg… bij deze dus poging 3, op de computer van alli, mijn huisgenootje!

Het is hier echt super! Oeganda is vriendelijk, veilig en prachtig mooi groen. Een wildvreemde op straat groet je doorgaans met: hallo, hoe gaat het? Met een bodaboda (een motor) kom je overal in jinja en er is hier genoeg te beleven en te doen. Echter ben ik in de eerste paar dagen hier maar enkele blanken tegengekomen behalve mijn huisgenoten. De mainstreet in jinja is druk en er is veel leven op straat en wat betreft het uitgaansleven is hier ook genoeg te beleven… mijn boodschappen doe ik mini supermarktjes of op de lokale markt, waar ik dan ook veelvuldig word nageroepen met Muzungo (blanke).

Het huis waarin ik momenteel verblijf is prima. Ik heb een kamer en samen met mijn huisgenoten deel ik een badkamer, een keuken, een woonkamer en een tuin met veranda. Mijn huisgenoten zijn 2 meisjes uit Nederland, Martin uit Manchester en Allie uit Kingston. Tegenover ons huis staat nog een vrijwilligershuis waar een vrouw uit Duitsland, twee jongens uit Belgie, Mariska uit Nederland en Renate, de oprichtser van bulungi, wonen.

Afgelopen vrijdagochtend kwam ik aan in jinja en s avonds ben ik meteen ondergedompeld in het oegandese nachtleven… zoals jullie misschien wel hadden verwacht… ik ging op stap samen met renate en haar zus roos naar een streetjam, waar de meest populaire zanger (kameleon) zou komen optreden. Voor ik het in de gaten stonden we spontaan VIP backstage en een uurtje of twee later werden we het podium opgeroepen.. en daar stond ik… nog geen 12 uur in jinja, op een podium voor enkele honderden oegandezen…

Zaterdagavond ben ik stap gegaan met Alli, Grace en Annelies, naar een comedian night. Super gezellig en toen Alli vroeg om mijn laatste week in oeganda samen te gaan backpacken door oeganda, heb ik meteen ja gezegd. Dus mijn plannen zijn iets gewijzigd.. 2 weken vrijwilligerswerk en 1 week rondtrekken.

Zondag ben ik samen met Alli en Martin naar 1 van de omliggende dorpjes geweest en hier zie je het echte plattelandsleven van oeganda. Armoede, geen stroom, geen stromende water en de gezinssamenstelling is erg apart… maar hierover zal ik een andere keer meer schrijven.

Maandag was mijn eerste dag in het weeshuis. Echt fantastisch om mee te maken, want de kinderen zijn zo enthousiast en zo lief!!! Vandaag zijn we met de kinderen naar the source of the nile gewandeld, wat echt een unieke ervaring was. Ook voor de kinderen, want zij zijn niet gewend om veel buiten het weeshuis te komen.

In mijn volgende verhaal zal ik wat meer vertellen over het weeshuis, mijn plannen voor het geld dat sommige van jullie hebben gedoneerd en over oeganda zelf. Ik heb het in ieder geval super naar mijn zin en geniet van alles wat ik zie en doe!

Voor iedereen een dikke kus en jullie horen snel weer van mij! xxx


  • 12 September 2012 - 08:26

    Carole:

    Hoi Hoi,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt, was te verwachten dat je van het nachtleven zou proeven :-).
    Backpacken!! Niet vreemd dat je dit project weer een andere wending geeft.:-)

  • 12 September 2012 - 08:33

    Darja:

    hee michelle,

    klinkt goed allemaal die avonturen van je! Geniet ervan! Let je wel goed op!

    groetjes darja

  • 12 September 2012 - 09:51

    Chérie:

    Hi Michelle,

    Goh wat een binnenkomst zeg, zo op de eerste dag al voor honderden mensen op een podium staan! Is ook weer echt iets voor jou :) Hopelijk heb je de foto's nog ;-) Want dat wil ik natuurlijk niet missen!

    Geniet er maar heel veel van, en van al 't moois daar in Uganda!!

    Groetjes Chérie

  • 12 September 2012 - 10:52

    Nick:

    Hey Mies! Goed om te lezen dat je in ieder geval ook kunt stappen in Oeganda ;) zo leer je teminste de echte cultuur kennen :) (denk aan Tjechie ) Geniet er nog van en benieuwd naar de andere verhalen. Go for it!!!

  • 12 September 2012 - 11:21

    Tessa:

    Hey Michelle,

    Fijn dat het goed gaat, echt leuk om je verhaal te lezen!:)
    Ben benieuwd naar de rest!
    Super gaaf dat je er ook gaat backpacken!
    Succes met wat je nog allemaal gaat doen daar.

    Xx Tessa

    Oja als ik je een tip mag geven; typ je verhaaltje eerst in een word bestand ofzo en daarna kopiëren naar deze site. Ik heb dat ook een paar keer gehad dat deze site het niet goed opslaat, erg irritant als je een heel verhaal hebt gemaakt..

  • 12 September 2012 - 20:25

    Annemie Konings:

    he Michelle

    leuk dat je het weer zo goed naar je zin hebt.
    geniet van de natuur en het uitgaansleven maar ook van de kindjes in het weeshuis.
    Heel veel fun daar en je hoort nog van mij.

    xxxxx mam

  • 12 September 2012 - 20:25

    Annemie Konings:

    he Michelle

    leuk dat je het weer zo goed naar je zin hebt.
    geniet van de natuur en het uitgaansleven maar ook van de kindjes in het weeshuis.
    Heel veel fun daar en je hoort nog van mij.

    xxxxx mam

  • 12 September 2012 - 20:25

    Annemie Konings:

    he Michelle

    leuk dat je het weer zo goed naar je zin hebt.
    geniet van de natuur en het uitgaansleven maar ook van de kindjes in het weeshuis.
    Heel veel fun daar en je hoort nog van mij.

    xxxxx mam

  • 12 September 2012 - 22:14

    Josefien En Paps:

    Hoi Meissie,

    Ook Afrika is voor jou geen brug te ver en laat jij je stempel wel achter. Hoe is het met het voetbal, want daar ben je ook al mee bezig in Oeganda. Nu de koe nog!!!! Heel veel plezier en we horen je weer.
    Dikke kus van ons.

    groetjes xxxxxxxxxxxxxx

  • 13 September 2012 - 10:08

    Piet Janssen:

    Hoi Michelle

    Zo te horen heb je weer veel plezier met je reis in Oeganda.
    Ga zo door en doe ook nog een beetje goed werk in het weeshuis.
    Succes met je missie.

    Groetjes Piet xxx

  • 13 September 2012 - 16:37

    Anske:

    Nou je bent BINNEN !! Da doe je goed !!
    Mooi verhaal om te lezen en de tijd zal wel weer voorbij vliegen,dus geniet van deze geweldige ervaring !!
    Ook mooi dat de kinderen genieten en daar doe je het voor,en t nachtleven tja dat is een aardje naar mijn vaartje daar denk ik the man is black whahah.
    Go for it !!

    gr xxx

  • 13 September 2012 - 16:39

    Ans:

    o ja heb al geregeld op skype gezeten maar zal daar ook wel niet lukken in de rimboe woa haha,besteed je tijd idd maar aan leukere dingen,voor je t weet zit je hier weer in de sleur,doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 9598

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 30 September 2012

It's time for Africa

Landen bezocht: